GRATIS SOCIAL MEDIA SCAN – KLIK HIER
Wij koppelen je merk aan de juiste creators en influencers, en runnen de campagne end-to-end: van selectie en contracting tot briefing, publicatie en resultaatrapportage.
Kies voor influencer marketing
Influencers, met een grote of kleinere following, hebben een sterke band met hun publiek. Door samen te werken met een influencer kun je je merk onder de aandacht brengen bij een publiek dat perfect bij jouw doelgroep past.
Met onze jarenlange ervaring in het managen en opzetten van Influencer Marketing campagnes helpen wij je online zichtbaarheid te vergroten.
van de merken vindt influencer marketing effectief.
Influencer‑marketing is allesbehalve een vluchtige hype. Sterker nog, bekende gezichten worden al decennialang ingezet om merken en producten te promoten: alleen vroeger gebeurde dat in magazines en tv‑spots, en nu via Instagram, TikTok en YouTube. De essentie blijft: vertrouwen opbouwen via iemand met invloed. Enkel het podium is verschoven naar de socials.
Nano- en Micro influencers behalen gemiddeld een hogere engagement dan macro‑influencers.
van jongvolwassenen tussen 18 en 29 jaar geven aan dat influencers invloed hebben op hun koopgedrag.
Veel merken schrikken van de kosten van influencer marketing. Logisch, want een campagne is nooit gratis. Maar hoe weet je nu wat die investering écht oplevert?
Bij ons krijg je geen vaag overzicht, maar een helder verslag waarin we zowel de gemaakte content als de concrete resultaten inzichtelijk maken. Zo zie je in één oogopslag de waarde van je campagne en wat het jou heeft opgeleverd.
We starten met een onboarding met onder andere een uitgebreide vragenlijst om jouw bedrijf beter te leren kennen. Ook doen wij een voorstel over hoe wij de samenwerking voor ons zien en wat we daarvoor van jou nodig hebben.
Als eerste gaan we opzoek naar de perfecte influencer die aansluit bij de merkidentiteit en campagne. Deze stellen we aan je voor middels een longlist.
Na akkoord op de influencers gaan wij in gesprek met de influencer en haken we ze aan op de campagne. De onderhandelingen die hierbij komen kijken nemen wij op ons, maar zullen wij altijd in overleg met jou doen.
Wij leggen alle gemaakte afspraken met de influencer contractueel vast, en delen een briefing met de influencer zodat de influencer aan de slag kan.
Aan het eind verzamelen we alle content en statistieken en evalueren we hoe de campagne is verlopen. Hierbij kijken we ook naar eventuele vervolg stappen.
Influencer marketing is een marketing techniek dat lijkt op celebrity endorsement. Waar je vaak Herman den Blijker op TV ziet voor de reclame van HAK, kan je een influencer inzetten om meer bereik te genereren voor je merk op het internet/social media. De influencers delen content over jouw merk op verschillende platformen, bijvoorbeeld Instagram, YouTube of hun blog. De doelgroep van de influencer vertrouwt de influencer, door de verbinding die zij hebben met de influencer. Daarom worden aanbevelingen van influencers vaak als vertrouwd bestempeld.
Influencer marketing is niet gratis. Maar je kan de kosten wel in de hand houden. Je bent in principe twee verschillende soorten kosten kwijt: kosten voor influencer marketing campagne management (bijvoorbeeld Hashtag K), en influencer fees. De influencer marketing campagne kosten betaal je om de gehele campagne door een extern iemand te laten uitvoeren en managen. De influencer fees zijn de kosten die je betaald aan de influencer en zijn afhankelijk van de verwachte content. Een influencer campagne manager zal altijd onderhandelen met een influencer om de beste prijs mogelijk te creëren voor beide partijen.
Influencer marketing helpt jouw merk onder de aandacht te brengen op een directe manier bij jouw doelgroep. Dit zorgt voor meer naamsbekendheid. Met een sales gerichte KPI kunnen er ook resultaten gerealiseerd worden met influencer marketing.
Influencer marketing levert in eerste instantie meer naamsbekendheid op. Naamsbekendheid is lastig te genereren via traditionele media (TV, Radio, Print), maar met influencer marketing kan je gemakkelijk, snel, authentiek en effectief op een rechtstreekse manier je doelgroep bereiken.
Influencer marketing kent meerdere voordelen, waaronder meer naamsbekendheid, geloofwaardige vorm van marketing, uitbesteden van content creatie, en nog veel meer.
Zeker niet! Influencer marketing is een marketing concept wat al jaren bestaat. Wil je meer weten over welke misvattingen er rond gaan over influencer marketing? Lees dan deze blog.
Allereerst: geen zorgen. Wij kijken graag met je mee hoe we jouw campagne tot een succes maken en wat daarbij nodig is. We zullen je hier ook adviseren over welk type influencers het beste bij de campagne passen. Meer informatie over verschillende type influencers vind je hier.
Absoluut! Een langdurige samenwerking kent zelf meer voordelen omdat je herhaaldelijk wordt gezien en de geloofwaardigheid groeit. Wij kunnen je helpen met het managen van de samenwerkingen.
Benieuwd naar welke mogelijkheden er voor jouw merk zijn op social media? Plan nu een call met een van onze experts & let’s get social!
©2025 Hashtag K | All Rights Reserved | KvK 81570422 | BTW NL003577778B94