GRATIS SOCIAL MEDIA SCAN – KLIK HIER

5 ideeën voor jouw Instagram Highlights

Als je hier bent beland, is de kans groot dat jij graag je Instagram Highlights wilt aanpakken. Welkom, je bent op de goede plek! Ik geef je 5 ideeën voor jouw Instagram Highlights. Maar voordat we hiermee aan de slag gaan, gaan we even terug naar de basis:

Wat zijn Instagram Highlights?

Instagram Highlights zijn opgeslagen Instagram Stories, die zichtbaar zijn op jouw profiel pagina. Zodra een nieuwe volger jouw profiel bekijkt, ziet diegene ook jouw highlights in een oogopslag. Je vind ze tussen je biografie en feed in, in de vorm van kleine ronde cirkeltjes.

 

Je maak gemakkelijk een highlight aan, door op je profielpagina te klikken op het plusje in het cirkeltje (check even onderstaande afbeelding, om het concreet en visueel te zien!).
Hier kan je kiezen uit de Stories die je al eens heb geüpload. Om nieuwe content toe te voegen aan een highlight klik je na het uploaden van je Story op ‘ Uitlichten’, en kies je de juiste highlight, of maak je een nieuwe aan.
Naast dat Instagram Highlights de mogelijkheid bied om je Instagram Stories te hergebruiken, is het wel belangrijk dat je hier een kritische blik op werpt. Niet alle content die je plaatst in Instagram Stories is namelijk geschikt om ook door te plaatsen in een Instagram Highlight.
Deel jij bijvoorbeeld elke ochtend een foto van jouw kopje koffie? Dan is dat heel leuk voor Instagram Stories, maar minder nuttig voor je Instagram Highlights (maar niet als je een barista bent).

Wat voor content gebruik je voor Highlights?

‘Maar wat voor content plaats je daar?’, is een vraag die ik regelmatig ontvang. 
Het antwoord is vrij simpel: content die minder geschikt is voor posts, en content die duidelijk uitleggen aan jouw volgers wie je bent, en wat je doet.
Denk je nu, ‘Leuk en aardig Kyra, maar waar begin ik?’. Geen zorgen! Ik deel graag 5 verschillende content onderwerpen met je die jij kan gebruiken voor jouw Instagram Highlights.
Ready? Let’s go!

Ook aan de slag met social media beheer voor jouw merk?

Klaar om je social media strategie te verbeteren? Let’s work together!

Let's start

  1. Jouw verhaal
Deel in verschillende stories jouw verhaal. Wie ben jij? Wat heb je allemaal meegemaakt in je leven? Waarom ben je begonnen met ondernemen? Waar sta je nu? Allemaal verschillende vragen die je kunt beantwoorden door jouw verhaal te vertellen. Als je dan ook nog herkenbare en inspirerende factoren erin terug laat komen, is het extra leuk om te kijken.

2. aanbod 

Deze highlight is essentieel! Want hoe weten je volgers nu wat je aanbied, zonder dat je er een post over plaatst? In deze highlight kan je naast je aanbod benoemen, ook wat meer details delen. Bijvoorbeeld, dat jij een extra inpak service hebt die je aanbied (als je producten aanbied). Of dat je altijd een kennismakingsgesprek inplant vooraf aan het samenwerken met iemand (als je diensten aanbied).

3. behind the scenes

Heel veel mensen zijn nieuwsgierig over wat er allemaal bij komt kijken bij het runnen van een onderneming. Laat ze dit zien! Dit kan bijvoorbeeld door unieke behind the scenes beelden, of een day in the life. Zo bied je jouw volgers een uniek kijkje achter de schermen.

4. reviews

Reviews zijn ontzettend belangrijk: ze dragen bij aan het vertrouwen wat jouw potentiële klant in jou heeft. Als jij aan je potentiële klant laat zien dat anderen hem of haar al voor gingen met succes, draagt dit dus enorm bij aan jouw betrouwbaarheid.

5. FAQ

Ontvang je regelmatig dezelfde vragen in je reacties of DMs? Maak dan gebruik van deze kans, en beantwoord de meest gestelde vragen gemakkelijk in je highlights. Zo kan je volgers die dezelfde vraag stellen ook verwijzen naar deze highlight, en scheelt dit jou weer tijd!

Waarom Authentieke Influencer Marketing Werkt

Authenticiteit is de kern van elke succesvolle influencer marketingcampagne. Consumenten zijn tegenwoordig zeer goed geïnformeerd en kunnen snel zien of een aanbeveling oprecht is. Door samen te werken met influencers die echt geloven in jouw product, en die hun eigen stem kunnen gebruiken om een verhaal te vertellen, bouw je niet alleen vertrouwen op, maar ook een duurzame relatie met je doelgroep.

Wanneer influencers authentiek zijn in hun promoties, voelen volgers zich meer betrokken bij het merk. Dit kan leiden tot hogere conversies en een beter imago voor jouw merk. Authenticiteit en vertrouwen zijn daarom de sleutels tot succes in deze snel veranderende wereld van social media.

Bonus tip: Als de samenwerking met de influencer succesvol was voor beide partijen, kan het een slimme zet zijn om hen als ‘brand ambassador’ te betrekken en een langdurige relatie met hen aan te gaan.

LONG STORY SHORT ...

Influencer marketing kan een zeer krachtige strategie zijn om jouw merk te laten groeien, maar het is belangrijk om te begrijpen dat het slechts een onderdeel is van je bredere marketingaanpak. Het is geen magische formule die je vanzelf nieuwe sales oplevert, vooral als je website, social media en andere kanalen niet goed geregeld zijn. Succes met influencer marketing hangt af van hoe authentiek en goed doordacht je de campagne opzet.

Door de juiste influencer te kiezen, duidelijke doelen te stellen, te zorgen voor authentieke content, en je resultaten te meten, kun je deze marketingstrategie optimaal inzetten. Influencer marketing is meer dan alleen een trend; het is een waardevolle manier om een duurzame relatie met je publiek op te bouwen. Met de juiste aanpak kan jouw merk niet alleen meer zichtbaarheid krijgen, maar ook meer vertrouwen en loyaliteit van je doelgroep winnen.

Social media is our love language

Meer likes, meer volgers, meer omzet? Wij helpen je doelgroep te bereiken en te binden. Met creatieve content en slimme strategieën.

× Stuur een bericht